Ministrul Educației, Culturii și Cercetării, Igor Șarov a prezentat în cadrul unui briefing de presă șapte scenarii pentru începutul anului de studii 2020-2021, propuse pentru consultări publice.
Ministrul a menționat că este timpul să planificăm întoarcerea elevilor în sălile de clasă, împreună, cu prudență, cu maximă atenție și în siguranță: „Școala din septembrie va fi responsabilă, flexibilă, deschisă, reînnoită, consolidată. Ministerul Educației, Culturii și Cercetării va face tot posibilul ca instituțiile de învățământ să se deschidă într-un format tradițional la 1 septembrie, iar experiența acumulată în cadrul măsurilor de carantină să completeze educația tradițională”, a afirmat oficialul.
În acest context se propun spre consultare următoarele șapte modele de organizare a procesului de învățământ în anul de studii 2020-2021:
Modelul 1: Prezența fizică 100% la școală. Este aplicabil în cazul școlilor, al claselor cu un număr rațional de elevi, în corespundere cu normativele sanitaro-epidemiologice de stat.
Modelul 2:Învățarea în 2 schimburi, în condițiile contextului pandemic, în cazul școlilor cu mulți elevi, cu multe clase paralele.
Modelul 3: Învățarea combinată — împărțirea școlii în zile de prezență și în zile de comunicare la distanță: pe rând - o zi se vine la școală, o zi are loc comunicarea la distanță, inclusiv online.
Modelul 4: Învățarea de tip hibrid — împărțirea clasei în două grupe: pe rând, o zi se vine la școală, o zi se fac lecții online.
Modelul 5: Învățarea alternantă — are la bază împărțirea clasei în două schimburi: pe rând o săptămână se vine la școală, o săptămână se fac lecții online.
Modelul 6: Învățarea la distanță inclusiv online — acest model se aplică în anumite cazuri punctuale de forță majoră locală, multe cazuri de Covid pozitiv ȋntr-o clasă/ școală/ localitate, cu respectarea izolării.
Modelul 7: Învățarea mixtă — modelul dat presupune îmbinarea a două sau trei dintre modelele prezentate mai sus.
Menționăm că fiecare din modelele ilustrate urmează să fie analizate și adaptate în funcție de specificul comunității și coordonate cu OLSDÎ. Responsabilitatea aprobării aparține Consiliului de administrație și celui profesoral al instituției.
Dacă ați observat o greșeală sau o inexactitate în text
.